Om föreningen

Föreningen är en äkta förening med organisationsnummer 769622-8548. Den registrerades 2011.

Fastighetsbeteckning: Elverket 3
Gatuadresser: Hamngatan 17 A, 17 B
Antal hus: Ett hus med två trapphus.
Våningsantal: 8
Färdigställandeår: 2013
Byggnadesn totalyta är 2917 m2 varav 2729 m2 lägenheter och 188 m2 lokaler

Antal lägenheter
Det finns 31 lägenheter som upplåts med bostadsrätt. De är fördelade enligt följande:
2 rok         11 st
3 rok        12 st
4 rok         8 st

Lokaler:
Det finns två lokaler och båda är uthyrda.
I markplanet 58 m2 Folkhem Produktion
I souterrängplanet 130 m2 Sundbybergs Scoutkår

Gemensamma utrymmen
I huset finns gemensamma utrymmen för barnvagnar och cyklar. Postboxar finns i entrén. Återvinningsrum för förpackningsåtervinning. Garage r under mark. Sophantering via sopsug för två fraktioner, matavfall och restsopor.

Värme och ventilation
Huset värms upp med fjärrvärme där huvuddelen av energin utgörs av förnyelsebara energikällor. Värmen distribueras som vattenburen golvvärme och återförd värme via ventilationen. Kostnaden för uppvärmning ingår i årsavgiften.

Köket har kolfilter.

Ventilation via fläkt via central värmeväxlaranläggning.

El och vatten
Byggnadens gemensamma behov av elektricitet ingår i årsavgiften, liksom kallvatten till hushållen. Hushållsel och varmvatten mäts och debiteras individuellt kvartalsvis i efterskott. Inget separat elbonnemang behövs för medlemmen.

Bredband och tv
Fastigheten är ansluten till Sundbybergs Stadsnät avseende internet, tv och telefoni. Det är ett öppet nät vilket betyder att olika leverantörer kan leverera en mångfald av tjänster till anslutna användare.
Varje medlem tecknar sedan avtal separat med Sundbybergs Stadsnäts olika tjänsteleverantörer för tv och telefoni. För mer information, se www.sundbybergsstadsnat.se.

Ett basutbud av tv-kanaler ingår i  årsavgiften via Kalejdo (SVT1, SVT2, SVT24, SVTB, SVTHD, Kunskapskanalen och TV4).

Multimediauttag finns i vardagsrum, kök och sovrum.

Parkering
Föreningen har 26 parkeringsplatser (13 med laddstation) i garaget, som hyrs ut till medlemmarna. Månadsavgiften är 1000 kr utan el och 1250 + förbrukningskostnad med el . Styrelsen har hand om fördelning och kölista för parkeringsplatserna.